پاسخی به سوالات متداول کاربران پیرامون طراحی لوگو

پاسخی به سوالات متداول کاربران پیرامون طراحی لوگو

  1. ضرورت های طراحی لوگو برای مجموعه های مختلف چیست؟

اساسا می توان دلایل زیادی در خصوص جنبه های مثبت طراح لوگو برای مجموعه های مختتلف برشمرد که از لحاظ افزایش شاخص های فروش محصولات و معرفی هویت مجموعه مربوطه، حائز اهمیت می باشد. اگر بخواهیم به سه مورد از مصداق های جوانب مثبت طراحی لوگو برای مجموعه های فعالیتی اشاره داشته باشیم، می توانیم موارد ذیل را عنوان کنیم:

  • لوگوی هر مجموعه به نحو مستقیم و خیلی زیاد بر روند و چگونگی رشد و توسعه کسب و کار مربوطه، تاثیرگذاری دارد.
  • لوگوی هر مجموعه حتی برای اشخاصی که با مجموعه مربوطه هیچ آشنایی و ارتباط قابل ذکری ندارند، به مقدار زیادی می تواند موجبات مراجعه به محصول و خدمات آن مجموعه را پدیدار سازد که زمینه ساز سوددهی خواهد شد.
  • نکته دیگر حائز اهمیت این می باشد که؛ تقریبا اکثریت روش های گوناگون تبلیغاتی متغیر می باشند ولی لوگوی مجموعه را نمی توان پس از استفاده نمودن، به راحتی تغییر داد و جایگزین دیگری برایش انتخاب نمود.

 

  1. طراحی لوگو در بخش های ورزشی چه کابردی دارد؟

طراحی لوگو در بخش های ورزشی بسیار کاربردی می باشد. از لحاظ معرفی محصولات ورزشی و همچنین شناساندن هویت ذاتی مجموعه ورزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور مثال: باشگاه ورزشی پرسپولیس جهت معرفی هویت و نظام تشکیلاتی اش از لوگو مختص به خود بهره می برد. مستحضر هستید که این لوگو برای همگان، معرف باشگاه پرسپولیس بوده و کمتر کسی می باشد که در فوتبال سررشته ای داشته باشد و از مالکیت این لوگو باشگاه پرسپولیس بی اطلاع باشد.

  1. سادگی در طراحی لوگو به چه معناست؟

در بسیاری از موارد دیده شده است که طراحان لوگو در طراحی شان اقدام به استفاده از پیچیدگی و تکنیک های به هم ریخته ای می نمایند که سبب از بین بردن عنصر سادگی لوگو می شود. توجه داشته باشید که؛ اساساً بحث جذابیت و زیبایی رابطه مستقیمی با سادگی و قابل فهم بودن هر اثری دارد. از همین رو بایستی طراحان لوگو، سادگی ذاتی را با تکنیک های تخصصی طراحی لوگو تلفیق نموده تا لوگوی طراحی شده نهایی، بتواند تاثیرگذاری و جذابیت حداکثری را در بیننده پدیدار سازد.

امروزه طراحی لوگو چگونه است؟

امروز با افزایش روز افزون سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، رقابت در این عرصه نیازمند برنامه ریزی و تلاش دو چندانی شده است. تردیدی نیست که با رشد نیازهای بشر، کسب و کارها نیز به موازات آن گسترش پیدا نموده اند. امروزه شاهد این موضوع هستیم که رقابت در هر زمینه اقتصادی حرف اول و آخر را تعیین می نماید که فعالان اقتصادی نباید از این موضوع غافل شوند. یکی از تکنیک هایی که بشر متمدن برای شناساندن  ومتمایز کردن خود با سایرین ایجاد نموده است؛ بحث طراحی لوگو می باشد. البته مفهوم لوگو به این مفهوم امروزی در طول تاریخ نبوده است ولی می ‌توان وجه های مشابهی از این موضوع را این حوزه پیدا نمود. باید توجه نمایید که مفهوم لوگو با مفهوم برند یا علامت تجاری و غیره دارای تفاوت کلی است ولی به طور کلی همه این موضوعات در جهت شناساندن کالا و خدمات شرکت، سازمان، نهاد سیاسی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و ... تعبیه شده اند.

 بدون شک اگر شما به هر مجموعه ای در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... توجه نمایید؛ متوجه خواهید شد که همه این مجموعه ها دارای لوگوهای ویژه خود می باشند که معرفی آنها را به مخاطب به شکل و شمایلی جذاب و گیرا به انجام می ‌رساند.

افراد آماتور را کنار بگذارید!

اگر رویای برندسازی را در سر دارید، باید از همان ابتدا حرفه ای عمل کنید. عده ای از افراد به منظور صرفه جویی در هزینه ها کار خود را به افراد آماتور می سپارند. عده ای دیگر برای این کار از آشنایان و یا دوستانی کمک می گیرند که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و فقط به خاطر آشنایی نسبی که با نرم افزار های طراحی دارند، به آنها اعتماد می کنند. عده ای هم تصور می کنند کیفیت یک لوگوی ارزان قیمت که از میان طراحی های یک سایت آنلاین قابل سفارش است با کیفیت یک طراحی لوگوی خوب حرفه ای برابری می کند!

همه این موارد می تواند به یکباره کیفیت برند، خدمت یا محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد.  زیرا قرار است شما به یک زبان ساده و کوتاه و در یک نگاه به مخاطب اعلام کنید که در کارتان تا چه اندازه حرفه ای و منحصر به فرد هستید. این کاریست که بر عهده لوگوی برند شماست. پس بهتر است کار را به کاردانش بسپارید و به خاطر صرفه جویی در هزینه ها همه چیز را خراب نکنید!

 

 

برچسب ها: پاسخی,به,سوالات,متداول,کاربران,پیرامون,طراحی,لوگو,
[ دوشنبه 26 آذر 1397 ] [ 8:28 ] [ کاووسی فر ]
[ ]